Obrázek

Balancovaní dungeonů a lootu

Zde můžete vkládat své návrhy a připomínky ohledně hry. Každý rozumně formulovaný příspěvek je vítán.

Odpovědět
badmaw
První zářezy
První zářezy
Příspěvky: 2
Registrován: 30 črc 2019 19:52
Jména postav: badmaw Hawks_Weaponry osraldesku

Balancovaní dungeonů a lootu

Příspěvek od badmaw » 30 črc 2019 21:01

Zdravím,

Po několika désítek hodin hraní na tomto serveru jsem si všimnul několika nedostatků, které je potřeba zmínit.
Týká se to především dungeonů a lootu.

Problematika:
Dungeony nejsou vyvážené, bugují se nebo nejsou dodělané a loot v nich je buď směšný a nebo naopak až moc tučný vzhledem k jeho obtížnosti.

1. Základna Páraču
V současné době nejlepší a nejednodušší dungeon v celém wastelandu.
Na jeho dokončení je potřeba pouze plamenomat s dvaceti kousky paliva.
Nejen že človek si velmi jednoduše příjde na ~20k expů ale jsou tu také 4 bedny kde se spawnuje TOP loot. Čili spawnují se zde T4 stuff jako třeba Power Armor, H&K G11, Gauss zbraně nebo implantáty jejichž hodnota sahá do milionů.
Tento dungeon je vyčištěn do cca 2 minut a respawn je cca5 minut pro párače a 5-15 minut pro bedny.
Ne že bych si na to stěžoval, ale likviduje to ekonomiku hry a je potřeba jej těžce upravit/předěalat.
Hráče to střelí přímo mezi párače a exit grid je asi 10 hexů daleko cože je jeden z důvodů proř je tak jednoduché a rychlé ho vyčistit. Párače stačí nalákat, stoupnout si do jakýchkoli dveří a usmažit je plamenometem.
Navrhuji dungeon stížit například vytvořením několika vchodů do budov aby nebylo možné párače bloknout a snížit Tier lootu který se zde spawnuje a naopak navýšit počet například T2 lootu. Lze zde také zaparkovat autem a dostat se tak mimo vyhrazený prostor.
A Personalní změnu kterou bych dodatečně rád viděl je ta visuální. Párače bych hodil někam do jeskyně.(čímž by se i vyřešil i problmém s jejich blokováním).

SHRNUTÍ: Příliš jednoduché a loot není v souladu s obtížností.

2. GLOW
Velmi povedný dungeon. Problémem je trezor ve stěně v pátém patře (ten na levo) který vyžaduje maximalní lockpick + rozšířenou sadu paklíčů a cca 25 pokusů na jeho otevření což je přiblížne 375 sekund. Dalším problémem je stackování lootu(Bedna s lootem se plňí dokud ji někdo nevybere), tento problém se netýká jen tohoto dungeonu ale i jiných a rozeberu ho u Aresu. Ve zmíněné skříňce by se měli spawnovat implanty se sníženou šancí ale vzhledem k tomu že nemám nervy skříňku 5 minut páčit, nemohu povrdit.
Navrhuji upravit požadeavky na lockpick a vyřešit stackování lootu.

SHRNUTÍ: Povedný dungeon a po opravě výše zmíněných chyb asi nejlépe vyvážený.

3. ARES
Kde začít...?
Můj oblibený dungeon, když se podíváte na tabulku ve hře dosážených úspěchů/neúspěchu všimnete si že cenu útěchy za nejvíc smrtí mám právě já.
Důvodem je tento dungeon. Než se nám podařilo s Hawks dostat se na konec tohoto dungeonu umřel jsem nejméně 30x. Po otevření finální bedny nás čekalo překvapení. Možná si řikáte že když v Základně páračů se spawnuje T4 stuff tak tady musí být něco úžasného. Ano bylo tam úžasné LSW, které hlídal boss který si dával first aid jeden za druhym. Problémem podlě mě není obtížnost ale za vystřýlených cca 8000k nábojů bych čekal nějakej pořádnej loot. Nehleďe na to že stackování lootu je zde nehorázné. Výtahli jsme odtud přes 5000 granatů,50 minigunů, stovky flamerů, rocket launcherů apod. Naopak se zde nevyskytovali žádné energo zbraně a small guny (vyjma povrchu) kde je ale opět problém ze stackováním.
Mutanti se bugují takovým stylem, že jsou přemnožení nebo se spawnuji mimo vyznažená území, když na Vás čeká 10 mutantů pod výtahem kde mají být 2 není to příjemné :D.
Navrhuji vyřešit problém s nastackovaným lootem a to odstraněním spawnování věcí neustále dokola, případně spawnování dokola zarazit když skříňka dosáhne určité hmotnosti nebo přednastaveného počtu itemý apod.

SHRNUTÍ: Vzhledem k obtížnosti směšný Loot z Beden u Bossů a hromady zbytečného lootu (nastackovaného)

4. Mariposa a Sierra

Jsem si vědom toho, že dungeony nejsou dodělané a vzhledem k počtu hráčů na serveru to zatím ani není potřeba.
Ale Maripossa ve 2. patře opět trpí nastackovaným lootem (dnes ráno jsem odtud vytáh asi 50 Avengerů a minigunů) na zbytek jsem neměl nervy neboť mutanti se zde spawnuji každou chvíli cca 3-5 minut a nedávají žádné expy. Je zde asi 10 skříněk kde se spawnuje naprosto identický a nastackovaný loot (Big Guns, rakety, náplně do plamenometu apod.)
Navrhuji upravit loot ve druhém patře Mariposy, Dát mutantům exp reward a snížit jejich respawn rate.

SHRNUTÍ: Není co shrnout, dungeony nejsou hotové

Balancing je jedou s nejdůležitějších asppektů Fonlinu. Je proto potřeba mu věnovat nějakou tu pozornost díky.

badmaw

PS. Protože jsem to psal příliš dlouho byl jsem odhlášen a musel jsem to psát znova. Sere mě to kurva.



badmaw
První zářezy
První zářezy
Příspěvky: 2
Registrován: 30 črc 2019 19:52
Jména postav: badmaw Hawks_Weaponry osraldesku

Příspěvek od badmaw » 30 črc 2019 22:11

5. NEW RENO LOCKER
Skříňka v NEW RENU by měla spawnovat také top tier loot a šanci na implanty, zatím jsem tam nenašel nic zásadního krom vylepšených T3 zbraní tak nemůžu potvrdit.
Problém je, že tento dungeon je asi 5x težší než je základna páraču a je zde pouze jedna bedna zatímco párači tam mají 4.
Je také dost možné že pokud jdete na nákupy k eLdridgovy, dostanete na držku od ochranky, která se na Vás utrhne. Ochranka je zde nepředvídatelná, občas se na vás utrhne a občas si Vás ani nevšimne dokud ji nenarvete z hexu.

SHRNUTÍ: Stejně jako glow by se mělo jednat o vybalancovaný minidugeon. Problém je pouze podivné chovaní AI.



Godric
První zářezy
První zářezy
Příspěvky: 4
Registrován: 20 črc 2019 09:49
Jména postav: Godric

Příspěvek od Godric » 30 črc 2019 22:46

Bravo Badmawe skvělá práce k tomu bych ještě dodal ano T4 by mělo mít výrazně větší hodnotu neříkám tak šílenou jako tomu je třeba ve fonlinu 2 kde 1 zásobník munice do hkg11 (ve fonlinu 2 tedy jen 3 bursty) má stejnou hodnotu jako kompletní sada T3 eq.

Získání T4 vybavení by mělo být časově velmi náročné ale dostupné pro všechny hráče a to i pro solisty zejména proto že zde bude pravděpdobně vzdy náročnější sestavit skupinu tak z důvodu i ekonomických.



Uživatelský avatar
Powerack
Správce
Správce
Příspěvky: 62
Registrován: 15 úno 2019 17:01
Bydliště: Praha
Jména postav: Admin Powerack www.fonline.cz
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Powerack » 30 črc 2019 23:20

Jsem rád, že jste se vyjádřili (i když určitě ne všichni).

Základna páračů
Vidím zde nespokojenost ohledně základny páračů, se kterou jsem se piplal asi na pětkrát. Lootu je zde až moc a příliš vysoký tier. To se dá změnit. Abyste tedy neřekli, že máte příliš mnoho lootu T3 a T4, dovolil jsem si snížit počet beden ze 4 na 2. A protože jste chtěli výzvu, dostanete ji :-) Protože ale nechci spouštět mapper a restartovat server, upravím každého párače zvlášť ručně. Trošku je vytuním :-D

GLOW
Tento dungeon jsem neupravoval. Nemám k němu tedy co říct.

ARES
To samé co glow

MARIPOSA
Jediná má práce bylo přidání beden s lootem a NPC. Je možné, že jsem se při přidávání mutíků seknul a přidal tam jiné. Že nedávají XP bych jako horor neviděl. Je tam spousta stuffu k rozebrání.

SIERRA
Na tento dung jsem také nesáhl. Jako glow a ares jsou i tyto pozůstatky sierry zbytky (že by koncept?) původního reloaded S2 a tedy neupravené.

Jistě že to chce balanc, ale protože se patlám s jinýma věcma, není na zbytek čas. Je toho spousta, co se musí udělat a já si stanovuji priority podle toho, co zrovna hoří. Přeskakování od jedné práce k druhé je nesmírně vyčerpávající a to hlavně psychicky. Pokud si tedy věříte, umíte trošku s mapperem, víte alespoň základ toho, jaký má mít jaká postava level, bag, jaký kontejner použít pro spawn stuffu a tak dále, můžete mi své výtvory klidně poslat. Jakmile je zkouknu a budou se mi zdát dost HARD, umístím je s radostí do hry ;-) Někde by se tu měl válet kontakt...


Jsem amatérský překladatel, mapper a skripter tohoto serveru. Sem tam i šroťák. Baví mne jak hru hrát, tak pro ni vytvářet nový obsah a občas i překládat texty.

Zbynek Macek
První zářezy
První zářezy
Příspěvky: 4
Registrován: 09 čer 2019 10:17
Jména postav: Pigosa

Příspěvek od Zbynek Macek » 11 srp 2019 21:25

Zdravím Admine. To že i necháš kecat do své práce je věc tvoje. Každopádně se trošku zamysli nad tím jaká je tu účast hráčů a co to jsou za lidi kteří si chtějí jen tak občas zahrát. K věci. Tak jsem se šel podívat po delší době na tu tvoji základnu paračů. Nic proti ale fakt dobrá práce než ti někdo napsal že by to chtělo změnit. To že tam dostaneš pár zásahů a nemáš šanci se ani porozhlédnout a hnedka ležíš na zemi na což ti nestačí fúra super stimpaku je fakt super co jsi udělal. Když vás je v partě více na což fakt nemám náladu a ani čas tak super věc. To co to bylo předtím bylo dobré a odladěné. Pokud tu jsou hrači a hledají opravdu nejakou akci v partě tak at jdou do Ares nebo Mariposa. Každopádně jako solo hrač vím že do těhle končin prostě nepůjdu že tam zhebnu za rohem. Ale dej nám single hračům aspoň něco kde se mužem vyřádit a příjít si na trošku toho vybavení který stejně skládáme v bedně u stanu a pak se v tom přehrabujem jako ve šrotě. Vault 15 a Glow super. Nic bych na tom neměnil. Zdar a snad mě pochopíte.



Uživatelský avatar
Powerack
Správce
Správce
Příspěvky: 62
Registrován: 15 úno 2019 17:01
Bydliště: Praha
Jména postav: Admin Powerack www.fonline.cz
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Powerack » 12 srp 2019 08:55

AD Reno: Skříňka, která tam je, je podle skriptů ta samá, jako skříňka na povrchu ve Skladišti (Warehouse) a skříňky v základně páračů, které jsem nakopíroval úmyslně. Měl by se tam tedy po pěti až deseti minutách spawnovat ten samý loot, jako v dalších uvedených lokacích.

To Zbynek Macek: Určitě časem přidám další lokace, které budou mít šanci projít i slabší hráči, nabo jednotlivci. Bral jsem ohled na požadavky starých mazáků z The Hawks, kterým současná situace nestačila. Momentálně mám ale více práce s jinými projekty a tíž s překladem. Pokud by se ti chtělo mi trochu ulehčit, tady si můžeš stáhnout nepřeložené dialogy a trošku do nich nahlédnout.

Ještě k té ochrance: Pokud chodíte na locker v Renu a WH, padá vám v Renu karma. Je možné, že právě proto na vás útočí ochranka. Ten skript jsem zatím nebyl schopen upravit.


Jsem amatérský překladatel, mapper a skripter tohoto serveru. Sem tam i šroťák. Baví mne jak hru hrát, tak pro ni vytvářet nový obsah a občas i překládat texty.

Odpovědět